Friday, April 27, 2007

I stället för Bon och Sonic och Ingmar och all skit

Min kulturkanon, vilka som skulle få bestämma och skriva i den enda kulturtidskriften som behövs i skitlandet Sverige.

Stig Larsson, Sara Martinsson, Malena Rydell, Erik Hjärtberg, Carolina Ramkvist, Nils Shwartz, Horace Engdahl, Nicholas Ringskog Ferrada-Noli, Andres Lokko, Staffan Andersson, Tomas och Anna Clara Tidholm och deras pojkar, några av de som skriver i kommentarstrådarna på Errata, David Vikgren, Isobel Hadley Kamptz, kusin Clara, Martin Abrahamsson, Nils Johansson, bröderna Teglund, Karl Göransson, Gissur Erlingsson och Peter Nuottaniemi. Det skulle vara redaktionsmöte hela tiden och tidskriften skulle publiceras simultant med detta.

Och saknar någon sitt namn här så beror det på att ni inte duger. Ledsen. Ni skriver för illa eller för invecklat, eller så törs ni inte skriva om det ni verkligen vill skriva och jg har märkt det. Läst det mellan raderna

Alla här ovan är roliga och smarta och tycker inte särskilt likadant om nåt. Folk skulle gräla och somliga skulle laga skitgod mat åt de andra, som kunde blanda drinkar i stället. Och somliga skulle dricka fler av dessa än de andra och skapa lite, hur ska jag säga, spänning, på kontoret. Det skulle bli asgrymt.

Ok. Fuck Off nurå//Gud

8 comments:

chops said...

och ika j. hon får oxå vara med.

Anonymous said...

Fredrik Elin och Fredrik Edin också.

Jag drack mitt livs första kopp kaffe hemma hos Stig. Han värmde pulverkaffevatten med mjölk i micron och golvet var grusigt och plötsligt kom han tjackade granne in i köket och vrålade något. Ett fint minne. Jag gillar Stig.

Jenni & Staffan said...

Oj, skulle jag få den äran? Trevligt trevligt =)

/Staffan

Hans said...

Du sitter i mitt redaktionsråd vilken dag i veckan som helst, honung.

Lars said...

Isobel Hadley Kamptz? Ärligt?

Nåjah, smaken är som baken.

chops said...

vegaland: jag vill att folk ska tycka olika. hon skriver bra.

chops said...

Men du! Vegaland! Jag trodde du var en annan. Eller rättare, jag läste din blogg och trodde det var en annan som skrev den, men jag märkte så sakteliga att det inte stämde. Sen började ett och annat veckla ut sig. Fick läsa till den 13 april i år för att verkligen bli säker. Där ser man. Så lite känner jag dig. Det är ju inget konstigt eller fel med det. Man kan tycka om nån ändå. Alltså, jag tycker om dig.

chops said...

fast isobel har skrivit väl lökigt senaste tiden. om marcus birro exempelvis. men det kan vara hormoner. hon föder väl barn vilken sekund som helst, det är inget sexistiskt i det jag säger.
skulle det fortsätta får det bli anställningsintervju, minst anställningsintervju.

och for the record: jag har absolut ingenting emot bröderna birro, marcus är kanske väl polemisk ibland men peter är fan min hjälte efter den där arbetarklassens sista hjältar som gick på teve häromveckan. de tar bara rätt stor plats och skulle kanske dra ner stämningen på red.mötena.