Wednesday, February 21, 2007

Höök Schmöök

Egentligen hatar jag autencitet, eller snarare att folk kräver det av saker och ting.

Men Höök. Jag blir tokig. Alla pratar stockholmska, utom de som pratar västerbottniska eller andra för mig odefinierbara dialekter.

Det skulle störa mig mindre om det inte var för det att jag vet att exempelvis Kristian Petri var så jävla noga med att ha verkliga miljöer och sånt. Inspelningsteamet skulle ha hyrt en kompis lägenhet men det var lite för dålig utsikt eller nånting, eller det var inte nooog Svartöstan just där, så det blev inget med det, men man hörde ju snacket. De filmade en hel del annat ute där vi bor.

Fast serien suger ju något förskräckligt. Synd, för det är grymma miljöer och roligt att se stan ur ett nytt perspektiv på ett hotellrum i en helt annan stad. Men det går fan inte. Och dessutom spelar Man U mot Lille på sexan.

Vi hörs, Norrbotten.

1 comment:

Anonymous said...

Höök schmöök blogg schmogg?